Lukko Events on Rauman Lukko Oy:n uusi tapahtumayksikkö, joka tuottaa kymmenien vuosien kokemuksella erilaisia luovia yritystapahtumia. Lukko Eventsin omat tapahtumapaikat ovat Kivikylän Areena ja Helmiranta, mutta tapahtumia tuotetaan tarvittaessa myös muihin asiakkaiden valitsemiin kohteisiin.
Lukko Events hoitaa tapahtumajärjestelyt avaimet käteen -periaatteella aina teeman ja ohjelman suunnittelusta sekä toteutuksesta lavatekniikkaan ja ruokatarjoiluun. Isot ja pienet tapahtumat järjestetään vuosien ammattitaidolla laajan tekijätiimin ja yhteistyöverkoston avulla.
- Brändit rakentuvat kokemuksista, puhutaanpa sitten henkilöstö- tai asiakaskokemuksesta. Yritystapahtumat ovat mieleenpainuvia kokemuksia ja muutostrendit yritystapahtumissa menevät jatkuvasti siihen suuntaan, että tapahtumilla pitää olla vaikuttavuutta ja tavoitteita, olivat ne sitten henkilökunnan innostaminen tai muutoksen hakeminen erilaisen vuorovaikutuksen keinoin, Rauman Lukko Oy:n tapahtuma- ja kehitysjohtaja Sasu Eronen sanoo.
- Tällä alueella on selkeästi tarvetta ja kysyntää paikalliselle, kokonaisvaltaiselle tapahtumatalolle, joka pystyy tuottamaan tällaisia valmiita tapahtumakonsepteja. Jatkossa Lukko haluaakin ottaa isompaa roolia monipuolisten tapahtumien tarjoajana.
Rauman Lukko järjestää vuosittain useita kymmeniä tapahtumia, kun Liiga-ottelut, Superpikkujoulut ja lukuisat yritystapahtumat lasketaan yhteen. Lukko Eventsin lanseerauksen myötä tapahtuma-alan osaamista voidaan tuoda näkyvämmin ja selkeämmin tarjolle niin paikallisella kuin valtakunnallisella tasolla.
Jatkossa yritystapahtumat, asiakkaiden tilaisuudet sekä jääkiekon ulkopuoliset tapahtumat tuottaa Lukko Events. Liiga-otteluissa, Pitsiturnauksessa ja muissa mahdollisissa Lukon urheilutapahtumissa järjestäjänä toimii yhä Rauman Lukko.
- Kun urheilutapahtumat eriytetään muista tapahtumista voimme myös selkeyttää markkinointiamme yksityis- ja yritysasiakkaiden suuntaan. Esimerkiksi Kivikylän Areenalla järjestettävät konsertit kiinnostavat osittain eri kohdeyleisöä kuin urheilutapahtumat. Luomalla molemmille kohderyhmille omat viestintäkanavansa voimme viestiä tapahtumista tarkemmin ja kohdennetummin. Näin parannamme palveluita ja niiden markkinointiviestintää, Eronen toteaa.