Lukko lanseeraa joulukuun alussa oman podcast-sarjansa. Avausjakso julkaistaan 4.12. ja jatkossa jaksot julkaistaankin aina perjantaisin. Lukko-podcast tullaan julkaisemaan yleisimmissä jakelukanavissa, kuten Spotifyssa, Apple Podcastissa sekä Google Podcastissa.
- Ensimmäinen jakso laitetaan ulos pilottihengessä: otetaan palautteet ja kehitysehdotukset vastaan ja sitten aloitetaan varsinainen säännöllinen julkaiseminen, Lukon markkinointi- ja tapahtumajohtaja Mikael Eklöf sanoo.
Jokaisessa podcast-jaksossa on oma pääteemansa, jonka ympärillä vakiojuontajat Joel Tervonen ja Timo Similä käyvät jääkiekkohenkistä keskustelua studio- ja puhelinvieraiden kanssa. Pilottijaksossa vieraana ovat Camp Consultingin Teppo Viitanen sekä Lukon päävalmentaja Pekka Virta.
Camp Consulting on ensimmäisen jakson isäntäyritys. Podcast on paitsi mediana Lukolle uusi, tuo se myös uusia kaupallisia ulottuvuuksia. Yhteistyökumppanit tuovat jakson teemojen käsittelyyn syvyyttä ja perspektiiviä jääkiekkoympäristöön.
- Lukko-podcast on osa Business Finlandin rahoittamaa kehityshanketta ja haluammekin tuoda yhteistyökumppaneillemme uusia, nykyaikaisia tapoja olla osana sinikeltaista verkostoa, Eklöf kertoo.
- Jääkiekko tulee tietysti olemaan podcastissa keskiössä, mutta näkökulmia on valtavasti. Me haluamme tehdä omannäköistämme podcastia. Tämä on meille uusi maailma, emmekä halua lukita itseämme tiettyyn tyyliin. Vieraina voi olla niin pelaajia, valmentajia tai Lukon hallituksen jäseniäkin. Ja miksei vaikka jääkoneen kuljettajakin.
Eklöf toivoo, että pilottijakso saa runsaiden kuuntelulukujen lisäksi myös paljon palautettakin, jonka pohjalta konseptia voidaan kehittää yhä mielenkiintoisemmaksi.
- Näin koronan myötä käytännössä kaikki kannattajatapaamiset ja muu fyysinen näkyvyys joukkueen ja yleisön kesken on laitettu jäihin. Siksi podcastille, kuten kaikelle verkkosisällölle, on varmasti tilausta nyt ja tulevaisuudessakin.