Rauman Lukko ja paikallinen Viestintäosakeyhtiö Bonde ovat tehneet hedelmällistä yhteistyötä viestinnän osalta kaudesta 2017–18 alkaen. Elokuusta 2020 alkaen kumppanuus syvenee entisestään, kun Bondesta tulee Lukon virallinen mainostoimistokumppani.
Uuden yhteistyösopimuksen myötä Bonde ottaa viestinnän lisäksi haltuunsa kaiken Rauman Lukko Oyn markkinointi- ja mainossisällön tuotannon.
- On ollut etuoikeus, että olemme saaneet olla tekemässä tuloksellista ja vetoavaa viestintää jo usean vuoden ajan perinteikkäälle, raumalaisille erittäin rakkaalle seuralle. Uuden sopimuksen myötä voimme tehdä ensiluokkaista markkinointiviestintää entistä laaja-alaisemmin, Bonden toimitusjohtaja Antti Lehto kommentoi.
- Lukko on sekä pelillisesti että taloudellisesti Liigan kärkijoukkueita. Me haluamme varmistaa, että joukkueen näkyvyys, viestintä ja ilme ovat myös Suomen urheilupiirien parhaimmistoa.
Myös Lukon leirissä ollaan erittäin tyytyväisiä sopimuksen syntymiseen. Bonden johdolla toteutettu viestintä on ollut johdonmukaista, pitkäjänteistä ja täysin linjassa Lukon yritys- ja urheilustrategiaan.
- Keskinäinen luottamus meidän ja Bonden välillä on syvä, siksi oli luonnollista keskittää kaikki viestintä- ja markkinointimateriaalin tuottaminen heille, Lukon toimitusjohtaja Timo Rajala sanoo.
Suoramaa ja Lento väistyvät: ”Viestintä mennyt huimasti eteenpäin”
Kaksi edelliskautta Lukon Liigajoukkueen viestinnästä vastanneet Juho Suoramaa ja Aleksi Lento ovat siirtyneet viestintätiimistä syrjään kesäkuun päätteeksi. Läsnäolo, visuaalisuus, rohkeus ja huumori ovat olleet kaksikon tekemisen peruspilarit – miesten luomat somepäivitykset ja muut julkaisut ovat saaneetkin hyvin näkyvyyttä sekä kiitosta valtakunnankin tasolla.
Henkilökohtaiseen arkeen ja elämäntilanteisiin liittyvistä syistä Suoramaa ja Lento kuitenkin väistyvät ansiokkaista työtehtävistään. Mitään dramatiikkaa tilanteeseen ei liity.
- Olemme tehneet Lukon viestintää täydellä sydämellä kaksi kautta. Tarjottu tilaisuus päästä kehittämään Liigaseuran urheiluviestintää on ollut unohtumaton, Suoramaa kiteyttää.
- Koemme Aleksin kanssa, että olemme jättäneet Lukon viestinnän parempaa kuntoon kuin mitä se oli tullessamme.
Suoramaan ja Lennon kanssa tiivistä yhteistyötä vuosien mittaan tehnyt Lukon markkinointi- ja tapahtumajohtaja Mikael Eklöf näkee, että miesten työpanos ja näkemys on ollut kokonaisuuden kannalta erittäin merkittävä.
- Kahdessa kaudessa viestintä ja erityisesti visuaalinen kerronta on mennyt huimasti eteenpäin. Hieman haikein mielin toivotankin miehille hyvää jatkoa, vaikka saammekin tilalle ihan yhtä kovan luokan tekijän, Eklöf kiittelee.
Timo Similä liittyy urheiluviestintätiimiin uutena kasvona
”Kovan luokan tekijällä” Eklöf viittaa Suoramaan ja Lennon jatkajaan, Timo Similään. Toimittajataustainen Similä on jo entuudestaan tuttu kasvo Liigajoukkueelle ja seuran henkilökunnalle, joten toimintaympäristö ja -tavat ovat jo entuudestaan tutut.
Similä aloittaa tehtävässään 1.8. Hänen vastuualueenaan on koko Liigajoukkueen viestintä.
- Similältä löytyy juuri sellaista media-alan moniosaamista, asennetta ja ripeää reagointikykyä, mitä urheiluviestinnässä vaaditaan. Hän lunasti jo toimittajan roolissa täyden luottamuksen niin pukukopissa kuin toimistollakin, joten Timo oli aika luontainen vaihtoehto jatkajaksi pestiin näin meidän näkökulmasta, Eklöf luonnehtii.
Vaikka teksti- ja videotuotanto ovat Similän vahvuusalueet, yksi mies ei voi kokonaan täyttää kahden meritoituneen tekijän saappaita. Graafisessa tuotannossa taustalla vaikuttaakin vahvasti koko Bonden tiimi.
- On kyllä erittäin hienoa saada Timo mukaan tiimiin. Kun Juho ja Aleksi aloittivat Lukon viestinnässä, meidän täytyi suunnitella kaikki alusta asti ja hakea toimivia työskentelytapoja. Nyt peruspaketti on niin sanotusti kasassa, joten Similä pääsee aloittamaan työnsä täydellä teholla heti elokuun alkaessa, Bonden Antti Lehto sanoo.