Rauman Lukko ja raumalainen Viestintäosakeyhtiö Bonde jatkavat viestintäyhteistyötä. Bonden tekijätiimiin Lukon Liiga-joukkueen osalta kuuluvat Juho Suoramaa ja Aleksi Lento, jotka vastasivat Lukon Liiga-joukkueen sosiaalisesta mediasta kauden 2018-19 loppuun asti. Nyt allekirjoitettu sopimus alkoi 1.7.2019 ja kattaa kauden 2019-20.
- Olen tyytyväinen, että Juhon kokonaisnäkemys urheilu- ja yhteisöviestinnästä sekä Aleksin graafinen osaaminen ovat Lukon käytössä ja pääsemme rakentamaan rauhassa laadukasta ja erilaisia yleisöjämme palvelevaa viestintää, Lukon markkinointi- ja tapahtumajohtaja Mikael Eklöf sanoo.
- Tässä yhteydessä haluan kiittää myös Bonden Marko Östmania, joka on tehnyt pitkän päivätyön Lukon viestinnän parissa, ensin Lukon palkkalistoilla ja viime kaudet bondelaisena. Voisi sanoa, että hän on ollut oppi-isä itselleni monessa asiassa, Eklöf jatkaa.
Osana yhteistyötä on myös Rauman Lukko Oy:n eri liiketoimintojen viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen. Bonden osakas Antti Lehto kuvailee tehtäväkenttää laajaksi, eikä aina aivan ongelmattomaksi.
- Rauman Lukko on talousalueensa tunnetuimpia brändejä niin paikallisesti kuin kansallisellakin tasolla. Lukko herättää tunteita ja ihmisten kiinnostus, innostus ja välillä vihastuskin on käsinkosketeltavaa, Lehto kuvailee.
- Lukon erilaiset liiketoiminnat ovat suomalaisessa urheiluseurakentässä poikkeuksellisen onnistuneita, ja niiden kehittäminen edelleen luo jatkuvasti paremmat edellytykset myös laadukkaan urheiluseuratoiminnan kehittämiselle.
- Viime kauden pääteemat viestinnässä olivat visuaalisuus, yhteisöllisyys ja huumori. Lukon kannattajien suhtautuminen seuraan on poikkeuksellisen intohimoista, mikä on viestinnän osalta valtava voimavara, Juho Suoramaa kuvailee.
- Pääsimme viime kaudella mukaan tekemään urheiluviestintää liigajoukkueen osalta. Tuoreina kasvoina opimme paljon uutta. Nyt tiedämme mitä kaikkea viestintäarki pitää sisällään ja osaamme taas paremmin suunnitella tulevaa.
- Halusimme tuoda mukaan lisäksi huumoria ja kekseliäisyyttä – ei tämä kuitenkaan saa olla liian vakavaa, mutta kuitenkin ammattimaisesti hoidettuna. Jatkamme näiden samojen teemojen parissa, mutta haluamme tuottaa lisää sisältöä urheiluseuran arjesta ja tekijöistä sekä ympäröivästä yhteisöstä, Suoramaa sanoo.