Rauman Lukko Oy on myynyt Ravintola Tifosin liiketoiminnan raumalaiselle Topsecille. Viralliselta nimeltään Rauman Top Security Service Oy on pitkän linjan paikallinen ravintolatoimija, jonka omistukseen kuuluvat myös Syvärauman Pub, Oluthuone Wanha Kyttis, Kapakka², Captain Jacks ja Lukon kotiotteluiden järjestyksenvalvonnasta vastaava Lännen Turvapalvelut Oy.
Omistaja vaihtuu virallisesti 1.4. alkaen. Lukon ja Tifosin välinen markkinointiyhteistyö kuitenkin jatkuu kolmen seuraavan kauden ajan omistajanvaihdoksen myötä. Tifosin henkilökunta siirtyy uuteen ravintolaan.
- Lukolla on tulossa isoja uudistuksia Kivikylän Areenalle ja lisäksi Helmirannan palveluita kehitetään. Tifosi siirtyy nyt erittäin osaaviin ja hyviin käsiin ja Rauman Lukko Oy pystyykin nyt kohdentamaan resurssejaan paremmin yhtiön päivitettyyn strategian, Lukon toimitusjohtaja Jukka Kunnas kommentoi.
Tifosikin tulee kokemaan uusien omistajien myötä kasvojenkohotuksen: ravintola saa uuden nimen, menun ja sisustuksen keväällä. Huhtikuun ensimmäisestä päivästä alkaen Tifosin ovet ovat kiinni ja asiakkaat pääsevät tutustumaan uusittuun ravintolaan viimeistään toukokuun alussa. Puhtaasti urheiluravintola "uusi Tifosi" ei tule enää olemaan, vaikka Lukko tulee yhä näkymään paljon ravintolassa jälkipelien ja muun ohjelman myötä.
Nimikilpailu kattoterassin uudesta nimestä laitetaan käyntiin jo pian kevään aikana.
- Tavoitteena on avata ravintola jo ennen vappua. Lupa-asiat ja muutostyöt vievät aikansa ja ensitilassa teemme uudistukset kattoterassiin. Kesäterassi on kaupungin hienoimmalla paikalla ja se olikin iso tekijä kaupanteossa, Topsecin ravintolatoimenjohtaja Jarno Rehelmä sanoo.
- Jatkossa ravintola tulee olemaan pääasiassa BBQ-ravintola, jossa näkee myös urheilua. Lukon kanssa jatkamme mielellämme yhteistyötä ja mikseipä sitä voisi jopa syventää tulevaisuudessa.
Tifosin hankinnan myötä Topsec pystyy laajentamaan ravintolatoimintaansa enemmän ruokaravintoloiden suuntaan. Topsec tekee tiivistä yhteistyötä tilaa vuokraavan Kauppakeskus Potkurin kanssa, jotta uusittu ravintola palvelisi entistä paremmin asiakkaita.
- Käymme keskusteluita Potkurin kanssa siitä, mitkä asiat parhaiten edesauttaisivat niin meitä kuin koko kauppakeskustakin. Myös henkilökunnan kanssa käydään läpi ajatuksia mahdollisista muutoksista ja parannuksista. Uudistetussa Tifosissa nähdäänkin asiakaslähtöisiä uudistuksia, eikä tässä lähdetä muuttamaan mitään niinkään pelkän muuttamisen ilosta, Rehelmä toteaa.